תפריט צור קשר טלפון

דוקרנים להרחקת יונים

ישנן שיטות שונות אשר ייעודן הרחקת יונים מהחלונות, הגגות והמרזבים, - אחת מהפופולאריות שביניהן היא דוקרנים להרחקת יונים. הדוקרנים אינם פוגעים פיזית ביונים וייעודם הוא להרחיק אותן מלנחות במקומות השונים בסביבת הבית שלכם ובכך בעצם - להחזיר את השקט והשלווה לבית.

היתרונות השונים של הדוקרנים

דוקרנים להרחקת יונים נחשבת כשיטה בעלת יתרונות רבים ומגוונים – ראשית כל היא איננה פוגעת ביונים - מגע עם הדוקרנים יגרום ליונה תחושת אי נוחות, אך לא יפצע אותה מכיוון שהיונה תדע להישמר מפניהם ולא לנחות במקום בו הם מונחים. במידה ובחרת דוקרנים איכותיים אשר סופקו לכם על ידי חברה מקצועית בנושא, תוכלו להיות רגועים בידיעה שהדוקרנים הללו ישרתו אתכם למשך זמן רב, מה שיבטיח שלא תצטרכו להטריד את עצמכם בנושא. 
הדוקרנים מותקנים בצורה פשוטה ומהירה כך שתוך זמן קצר תוכלו להיפרד לצמיתות מתופעת היונים על שלל תופעות הלוואי שהן מביאות איתן.
ואלו רק חלק מהיתרונות של דוקרנים על פני השיטות הנוספות אשר ייעודן הרחקת היונים לצמיתות. 

צרו קשר

חשיבות בחירת החברה אשר תבצע את ההתקנה של רשתות להרחקת יונים

חשוב לציין שקיימים סוגים רבים של דוקרנים להרחקת יונים בדגמים שונים - ובכדי שהדוקרנים אכן יהיו אפקטיביים חשוב לברור בקפידה את החברה אשר תתקין את אותם הדוקרנים ותספק מוצר איכותי ואפקטיבי. מהסיבות הללו, כדאי לוודא שהחברה העומדת מאחורי המוצר הינה בעלת ניסיון רב בתחום של הרחקת יונים וברשותה הציוד המתקדם והאיכותי ביותר עבור מטרה זאת. חשוב לוודא שהדוקרנים בהם החברה עושה שימוש עשוי מחומר איכותי כמו מתכת מסוג טוב - מה שיבטיח שהמוצר ישמור על עמידתו למשך זמן רב ולא תמצאו את עצמכם מתמודדים עם חזרת היונים לאחר זמן קצר ממועד התקנת הדוקרנים.
 
כאמור, דוקרנים להרחקת יונים מהווים אמצעי אפקטיבי ואיכותי להרחקת היונים לתקופה ארוכה במיוחד – אך יחד עם זאת, בכדי ליהנות מדוקרנים איכותיים ומהתקנה נכונה המתאימה למקום בו הן מקננות, קיימת חשיבות לבחור בקפידה את החברה אשר תבצע את ההתקנה ולוודא שתמיד תהיה עבורכם כתובת לחזור אליה בכל מקרה שלא יקרה.

יעילות דוקרנים

בארץ ובעולם ישנם הרבה סוגים של דוקרנים נגד יונים ונגד בעלי כנף שונים. 

עוד מימי בית המקדש השתמשו בדוקרנים ומאז ועד היום בני האדם מנסים להמציא את המוצר שיפתור את בעיית היונים. ישנם דוקרני פח שכבר לא עובדים מפני שהיונים היום כבדות יותר ,ישנם דוקרני פלסטיק שכבר לא עוזרים מול יונים עם רגלים ארוכות יותר ואף מתייבשים בשמש,ישנם דוקרנים עם מפתח רחב מידי ששם יושבות היונים בנוח. 

דוקרנים צריכים להיות גבוהים, חזקים, קפיציים, עמידים וצפופים מספיק כדי למנוע מיונים לנחות עליהם. יונה מסוגלת לזהות מקום שחסר בו קוץ אחד מתוך עשרות מטרים של דוקרנים ולנחות בדיוק ברווח שנוצר.

הדוקרנים הטובים ביותר להרחקת יונים הם דוקרני הנירוסטה עם בסיס נירוסטה ,דוקרנים אלה עונים על כל הדרישות ורק בשל מחירם היקר אינם נפוצים כל כך. במקומם משתמשים בדוקרני נירוסטה עם בסיס פוליקרבונט שמחירם זול יותר ,דוקרנים אלה יעילים בעיקר כדי למנוע נחיתה של יונים על גבי קורות ,קצה גג, אדני חלונות (לא עמוקים),כרכובים ללא גג מעל ,צינורות אופקיים,מרזבים,מעקות,פרגולות ועוד. בגגות רעפים מתקינים קפיצי נירוסטה בקידוח מיוחד בקצה הרעפים ועל הרוכבים המקשרים בין שיפועי הרעפים. ניתן להתקין קפיצי נירוסטה גם על מעקות ומשטחים לא ישרים.

כאשר מתקינים דוקרנים בקצה של גג אנו מונעים נחיתה של יונים בקצה הגג, ובכך מונעים את הלשלשת ( צואת היונים ) הטריה הנופלת מקצה הגג אל המשטח שמתחתיו ,שברוב המקרים זאת הכניסה לביתנו, מרפסת שמש ,דק עץ ,כביסה נקיה ,המנגל שבחצר וכו'. לשלשת היונים מכילה חומצה שמאכלת הכל ומותירה סימנים על כל חומר כולל מתכות, קרמיקה, דק עץ ,שיש ,צבע של מכונית ועוד. מעבר לנזק האסתטי לשלשת היונים גורמת לזיהומים ,כינים ,חיידקים ומחלות לרוב.

למרות יעילותם של דוקרני הנירוסטה ישנם מקומות כגון : אזורי קינון, משטחים פנימיים של גג מעל גג, כרכובים עם גג מעל, חלונות עמוקים וצרים,מסתורי כביסה, מרזבי בטון רחבים ועמוקים וכו'. במקומות אלה לדוקרנים אין סיכוי למנוע מהיונים לנחות, להיכנס, לבנות קן, לדגור ולגדל דורות נוספים של יונים, הרי כשזוג יונים מגדל גוזלים, הגוזלים פורסים כנפיים ועפים, לאחר זמן קצר הם חוזרים לקנן בדיוק במקום שבו בקעו מהביצה וכן הלאה. למעשה, הרחקת יונים בשיטה זו לא תביא אותנו לתוצאה הרצויה, לכן במקומות אלה אין מנוס מלהתקין רשת מקצועית להרחקת יונים בצורות שונות ובשיטות שונות ויצירתיות אשר מונעת פיזית את כניסתן של היונים.

רוצה התקנה של דוקרנים נגד יונים? צור קשר! 

למעלה
ווצאפ